söndag 18 september 2011

Den här helgen gjorde vi ... eehhh?

Söndag kväll. Man sätter sig ner och ska sammanfatta helgen och inser att eehhh...? Vafan har vi gjort? Inte på det viset att vi inte gjort nåt. Vi gör grejer hela tiden. Problemet är bokstavligt. Man har verkligen glömt. Man sitter där och grubblar och inser att man förmodligen minns mindre än vad Ace Frehley gör av åren 1978-82. Typ. Förmodligen till och med mindre än vad Ozzy minns av hela 1980-talet.

Jag vet inte när den här närminneskollapsen började, men jag tror att det var någon gång i samband med att Folke föddes. Nu har den i alla fall eskalerat till en nivå där jag har svårt att komma ihåg att det var elvispen jag skulle hämta ut ur skänken, efter att ha gått de fem stegen från diskbänken, där jag höll på att förbereda potatismos. Ja ni fattar.

Vad vi gjorde i helgen? "I remember now ..." (Queensryche, "Operation Mindcrime"). Vi drog fram en diskmaskin och kollade varför det ibland stinker värre än en Watainkonsert där bakom. Jag fogade lite kakel. Vi fikade på Rio Bio. Vi åt grymma, hemmagjorda bacon och ostbrugare. Vi for till city och kollade in Nikki Sofies jobb och gick utmed hela Södermälarstrand. Jag sprang 7 kilometer på under 33 minuter. I morgon är det bara jag och Gösta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar