måndag 28 november 2011

Lista v 47 - Snygg köksblandare är hårdrock


Äntligen lista. Tyvärr lite försenad på grund av släktbesök, men å andra sidan gjorde det släktbesöket ett starkt avtryck på veckans lista, vilket vi snart ska se.

Betygssymboler denna vecka: Svenska gitarrhjältar. Det finns väldigt många inom väldigt olika genrer, men så här har jag valt: Toppbetyg: Michael Amott från Arch Enemy. En komplett hårdrocksgitarrist som vet att aldrig låta virtousitet stå över komposition och känsla. Medelbetyg: Yngwie Malmsteen. Motivering: Han är the Yngwie Malmsteen. Bottenbetyg: Mikael Åkerfelt, Opeth. Han är så pretto att klockorna stannar.

Nu kör vi:

VECKANS MICHAEL AMOTT
Vår nya köksblandare som ni kan se på bilden ovan. Ett kök är inte Hårdrock förrän det fått en snygg blandare. Och nu har vi äntligen fått det. Tack vare min svärfar Roger Rudh som var på besök i helgen. Tack ska du ha, Roger.

VECKANS YNGWIE MALMSTEEN
Första advent och ingen snö. För mig räcker det med snö från lucia till och med två dagar efter nyårsafton. Sen kan våren börja.


VECKANS MIKAEL ÅKERFELT
Att sätta på TV:n på fredag klockan 20.00 och upptäcka att DoBiDoo är slut. I stället visas det jävla På Spåret. Jag tycker det programmet är så träligt. Lite av ett I-landsproblem detta i och för sig. På fredag löser jag det genom att köra After Work med Love Sennerdal. Ät den, Kristian Luuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar