söndag 30 oktober 2011

Listan v 43 - "Gå och lägg dig för fan"


Äntligen söndag = Lista. Veckans lista får sina betygssymboler från Skandinaviska 80-talshårdrockssångare som slog internationellt. Toppbetyget får sitt namn av finske Mike Monroe, sångaren i Hanoi Rocks. Monroe var stilinspiratör för både Vince Neil och Axl Rose, vilket gör honom till en gigant i mina ögon. Mellanbetyget symboliseras av Kim Blix Pedersen, aka King Diamond, presentation överflödig. Bottenbetyget lånar namn av vår egen Joey Tempest, och ni som inte fattar varför kan förmodligen inte läsa heller, vilket gör motivation överflödig.

Nu kör vi själva listan i stället:

VECKANS MIKE MONROE
Det måste nog ändå vara lilla Nalani. Min kompis Loves nyfödda dotter som vi fick stifta bekantskap med igår. En 4 kilos liten godisbit på knappt tre veckor. Stort grattis än en gång till familjen Sennerdal.

VECKANS KING DIAMOND
Göstas feber försvann och alla i familjen var friska hela veckan.

VECKANS JOEY TEMPEST
Mitt misslyckande med att få sova ut nu i helgen. Nikki Sofie o jag har beslutat oss för att sova var sin helgnatt på madrass i extrarummet. Syftet är att vi ska få sova ut åtminstone en morgon i veckan. I helgen var det premiär. Jag var först ut i fredags natt. Så vad gör jag: Jo jag sitter och slösurfar till långt in på natten, för att sedan lyckas vakna 6.30, utan chans att somna om. Däremellan hade jag varit uppe en gång vid 4.00 för att pissa ut den extra öl som jag nödvändigtvis måste trycka i mig innan läggdags. Nästa vecka ska jag ta en vit fredag och lägga mig 20.30.

I morgon fyller Vince Folke 5 år. Då blir det kalas.

/HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar