torsdag 22 september 2011

Därför behövs inga skithus i Sofo


Liten varning här. Det här är inlägget är inte direkt intellektuellt så att det sprakar om det, men hur som helst. Har du som är bekant med Sofo-området på Söder i Stockholm lagt märke till att rätt många kaféer där saknar toalett?

Tidigare har jag trott att det beror på att ställena ofta är så små så att det liksom inte finns plats för WC. Men så råkade jag bli hrmm... en smula nödig idag när jag och Tommy Gösta for omkring där i området och letade efter en lampa till vår vardagsrumsbyrå. Och då insåg jag, när jag gick in med Gösta på ett ställe för att beställa en pastasallad och låna toan, att jag plötsligt inte hade nåt trängande behov längre. Helt enkelt eftersom dom som jobbade på det där fiket var så jävla skitnödiga till sättet. Och i förhållande till dessa människor var jag faktiskt inte alls skitnödig. Relativt sätt.

Ungefär som när man lyssnade på Anthrax på 1980-talet och tyckte dom lät som Saurons framrusande här av Uruk Haier, och idag, post-Death Metal, låter dom ungefär som en lite hårdare variant av Scorpions. Panta rei, allt flyter. Ett både miljövänligt och yteffektvt sätt att lösa problemet med mänskliga fekalier. Tack Sofo.

Egentligen var det inte meningen att vi skulle hänga på stan idag alls, jag och Tommy Gösta. Men vi har målare i vår trappuppgång, och dom blir surare än Dave Mustain nånsin vart på nån musikanläggning, var gång man ber dom släppa hissen så att jag och TG kan glida upp eller ner. Så jag vågade helt enkelt inte gå in och störa dom en extra gång efter att vi lämnat Vince Folke på dagis. Så vi tog en heldag ute.

Dessutom var TG jäkligt laddad för en aktiv dag. Det ser man tydligt på bilden. Eller hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar