onsdag 5 oktober 2011

Lite skivnyheter att kika efter

Inga jätteöverraskningar på familjefronten den här veckan. Därför ägnar jag kvällens inlägg åt något jag ägnat allt för lite tid åt på sistone: Skivnyheter.

Ammotrack - som Bullet på speed
Gick igenom min mejl-box idag för att kolla vad som egentligen landat på sistone. Upptäckte att jag hade fått en stream av Skövdebandet Ammotracks nya "Come Die With Us" (Gain), som släpps i nästa vecka. När jag skriver detta har jag öppningsspåret Life is Calling i högtalarna. Riktigt jävla bra, kan jag säga. Som Bullet på speed.

Iced Earth - svårgreppat svårmod
Har tidigare nämnt att jag även lyssnat en del på Iced Earths nya "Dystopia" (Century) som släpps 19 oktober. Jag vill inte säga något negativt om den egentligen, men måste tillstå att det inte direkt är något som fastnat varken i ryggmärg eller skalle. Men det kan lika gärna bero på mig. Svårmodig speed/death-metal kräver kanske mer koncentrationsförmåga än vad en pappaledig tidningsredaktör kan uppbåda.

Metallica/Lou Reed - kanon eller kalkon?
Fick nya Close Up i veckan. Sidan 4 är en helsidesannons för Lulu, plattan som Metallica och Lou Reed släpper den 28 oktober. Alltså den bilden (svartvit, kan vara Anton Corbijn) luktar misstänkt kalkon. Men vi får avvakta plattan innan vi kan uttala oss med säkerhet.

Nu ska jag kolla in veckans vampyrer på SVT 1.

Ha det bäst
/HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar