torsdag 10 november 2011

Supergrupp gjorde födelsedagsgig på Stadsmuseet


Tommy Göstas födelsedag idag. Det firades med ett gig av en riktig supergrupp Stadsmuseet i Stockholm. Sättningen utgjordes av Anders "Dave Grohl" Engström med dotter Pella "Angela Gossow", HP, Tommy Gösta Lee, samt Petter "Criss" Axling med sonen Ramsi Rune "Dio" Axling.

Jag har tidigare bloggat om Anders och Pella, ni kan läsa om dem här. Idag hade sättningen alltså utökats med två medlemmar. Petter är IT-geniet som egentligen vill vara busschaufför, men det är inte därför jag ger honom metalkaraktären Peter Criss. Delvis är det för att han är en grym trummis, men framför allt för att han är en jävligt kall katt. Detta gäller även för sonen Ramsi, 9 månader. Men epitetet Dio får han för att han var så trevlig och samtidigt kortast i dagens sättning.

Målet med supergruppens utflykt var alltså Stadsmuseet vid slussen. Allt var Heavens on fire, tills dess att Petter fick för sig att plocka upp systemkameran för att föreviga Ramsi och Tommy Gösta på gemensam bild. Detta gjorde födelsedagsbarnet Tommy Gösta riktigt gramsen. En konflikt som egentligen inte löste sig på hela dagen. Ytterligare ett bevis på att det inte funkar med två trummisar i samma band. Å andra sidan kan du inte räkna med en helt friktionsfri tillvaro, med så många stora stjärnor hopfösta på samma backstageområde.

Så på det stora hela måste jag säga att dagens utflykt var ett riktigt spitze-gig, som man säger på Wacken Open Air-festivalen. (Antar jag i alla fall. Jag har aldrig varit där.) Toppnumret var helt klart den avslutande utomhusfikan i höstsolen utmed Ringvägen. Plötsligt blev Stockholm New York och söder East Village. Jag låtsades att mitt Wienerbröd var en Pretzel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar