lördag 10 mars 2012

Hårdrocksvin och schlagerpiss

Är det metal att köpa en flaska vin för 119 spänn, för att Motörhead sålt sin logga till etiketten? Kanske, om man dricker den samma kväll som schlagerfinalen.

Jag vet inte om Lemmy står för att hans livsverk numer används för att kränga finvin. Förmodligen inte. Men han har nog inte opponerat sig heller. Lemmy håvar in stålarna och tänker förmodligen inte mer på det.

Jag har svårt att bli upprörd.

Lemmy har slitit hårt för att bli legend. Han gör vad han vill med sin logga. Och jag, och många med mig, rycker på axlarna och köper en flarra. Det är trots allt bara rock and roll.

Frågan är bara hur man ska dricka ett Motörhead-vin. Direkt ur flaskan ihop med fish and ships, var min första tanke. Det skulle vara lite Lemmy över det. Men det kommer naturligtvis aldrig att hända. Därtill är HårdrockarPappan allt för snål. Det blir tillsammans med Nikki Sofie, till en rotsakslåda med lax.

Hur metal är det?

Inte så värst kanske. Men om jag nu ska kolla på schlager-eländet tillsammans med min livskamrat i kväll, så kanske, jag skriver kanske, det lindrar lite om jag då och då kan snegla på den där etiketten med en behornad rottweiler i poliskask.

Det är i alla fall min förhoppning.

För övrigt är min enda åsikt om kvällens startfält, att Jimmie Strinell borde lämna Dead By April och satsa helhjärtat på DeathDestruction.

Skål på er.
Eder HP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar