måndag 3 januari 2011

Back in the Byggnadsarbetaren Groove


Jobb i morgon.
Tillbaka efter 8 veckors pappaledighet med Gösta och resten av familjen.
Jag skulle givetvis ljuga om jag sa att det kändes som inför Guns N Roses-giget på Forum i Köpenhamn 1991 (Izzy ingick fortfarande i sättningen då). Men det känns å andra sidan inte det minsta som att lyssna på Chinese Democracy heller.

Jag gillar mitt jobb.
Vi är nio pers i redaktionen på Byggnadsarbetaren. De flesta av oss har jobbat länge ihop, men när vi släpper tidningar (vilket vi gör var tredje vecka ungefär) känns de fortfarande fantastiskt pigga och ambitiösa. Alla är engagerade och vi lider sällan av stora konflikter. Publiken gillar oss fortfarande.

Faan. När jag tänker på det är vi lite som Iron Maiden.
Snart kommer nästa nummer av tidningen. Plötsligt inser jag att det kommer att bli the Number of the Beast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar